close

She finds it hard to trust someone.

她發現她很難相信任何人

She's heard the words.

她曾聽過某些不好的話語

'cause they've all been sung.

因為她們曾經一起說過她的壞話

She's the girl in the corner

這個女孩總是躲在角落裡

She's the girl that nobody loved

沒有人愛過這個女孩

But  I can't, I can't

但我不能也無法

can't stop thinking bout you everyday

無法停止想著妳

And you can't, you can't

而且妳也不能也不要

you can't listen to what people say.

不要聽那些人對妳說的話

They don't know you baby.

親愛的,它們根本不了解妳啊

Don't know that you're amazing.

不知道原來妳是那麼的迷人

But I'm here to stay

我一直都在

I'm here to stay

我願意陪著妳

yeah

 

When you lose your way

當妳徬徨

and the fight is gone

還有失去信心的時候

Your heart starts to break

妳開始覺得有心碎的感覺

and you need someone around

而且妳需要有人當妳的後盾

 

Just close your eyes 

此時妳只需要閉上眼

while I put my arms around you

我會給妳溫暖

And make you unbreakable

並讓妳有安全感

 

She stands in the rain.

她現在深陷泥沼中

Just to hide it all

她只想找到一個避風港

If you ever turn around

如果妳願意轉過身來

I won't let you fall down now

我不會讓妳受到任何傷害

I swear I'll find your smile

我發誓我一定會讓妳找到最美的自己

Then put my arms around you

並讓妳安心

And make you unbreakable

以及妳最需要的安全感

 

 

'Cause she's the girl that I've never had

我不曾擁有過這麼完美的女孩

She's the heart that I wanted bad

我最愛的是她那顆完美無瑕的內心

The song I heard on the radio

當我在電台裡聽歌的時候

That made me stop and think of her

這樣完美的內在讓我忍不住停下來想著她

 

And I can't, I can't 

而且我不能也無法

concentrate anymore

無法再專心下去

And I need, I need

而且我需要也渴望

to show her what her heart is for

展現出對她的愛意

 

It's been mistreated badly

她一直被那些人的書法所綑綁著

Now her world has started

現在她的世界已然經開始

falling apart, falling apart

逐漸崩解

 

When you lose your way

當妳徬徨

and the fight is gone

還有失去信心的時候

Your heart starts to break

妳開始覺得有心碎的感覺

and you need someone around

而且妳需要有人當妳的後盾

 

Just close your eyes 

此時妳只需要閉上眼

while I put my arms around you

我會給妳溫暖

And make you unbreakable

並讓妳覺得有安全感

 

She stands in the rain.

她現在泥沼中

Just to hide it all

她只想找到一個避風港

If you ever turn around

如果妳願意轉過身來

I won't let you fall down now

我不會讓妳受到任何傷害

I swear I'll find your smile

我發誓我一定會讓妳找到最美的自己

Then put my arms around you

並讓妳安心

And make you unbreakable

以及妳最需要的安全感

 

You need to know

嘿妳知道嗎

that somebody's there all the time

有這麼一個人都在那裏等著妳

I'd wait in line

那個人就是我

and I hope it yours

我也希望妳能看到我

 

I can't walk away

我不能就這樣放棄

'till your heart knows

直到妳知道

That it's beautiful

我們的相遇是多麼幸運

Oh. I hope you know

噢, 我希望妳了解

It's beautiful

這樣的緣分是多麼的美妙

 

When you lose your way

當妳徬徨

and the fight is gone

還有失去信心的時候

Your heart starts to break

妳開始覺得有心碎的感覺

and you need someone around

而且妳需要有人當妳的後盾

 

Just close your eyes 

此時妳只需要閉上眼

while I put my arms around you

我會給妳溫暖

And make you unbreakable

並讓妳覺得有安全感

 

She stands in the rain.

她現在泥沼中

Just to hide it all

她只想找到一個避風港

If you ever turn around

如果妳願意轉過身來

I won't let you fall down now

我不會讓妳受到任何傷害

I swear I'll find your smile

我發誓我一定會讓妳找到最美的自己

Then put my arms around you

並讓妳安心

And make you unbreakable

以及妳最需要的安全感

 

〈短評〉

這是前Westlife 主唱 Shane Filan 在單飛後的的第三張專輯裡的其中一首

感覺有像以前2010年 Gravity這張專輯的風格

而那張專輯正是所有買過的Westlife 專輯中

風格轉變最大的一張

在旋律上採用較為多元的音樂元素在裡面

 

最後就來聽聽這首吧!

 

 

官方的MV有地區限制,只能用其他的影片代替嗚嗚嗚

 

 

arrow
arrow

    譯文大賞 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()