If life was a jigsaw.

如果說人生就像一張拼圖

Where woulld you start

你會從哪裡開始

You think you've got the picture that is written on your heart

你心裡面有一個答案,就像是你想像拼圖該有的樣子

You laid out all the pieces.

你拚著一片片如拼圖般的人生

One by one

一片接著一片

But if you stare at it too closely,

但如果看得太近

The answer never comes.

反而永遠都不會得答案

 

So I take a breath

所以呀我大大的吸了一口氣

Cos' I need time to figure this all out.

因為我需要時間好釐清它

I got lost inside what I thought I need 

我迷失了,我竟然忘了我所想要的、我所需要的到底是什麼

But I understand now

但我現在終於了解了

 

Cos' I dont need the sunlight

因為我不需要那些鎂光燈

Shining on my face

照在我的臉上

And I don't need perfection

我無需天天完美

To have a perfect day

為的只是要有完美的一天

I just want to see you happy

我只想看到妳開心的樣子

A smile on your face

妳那完美的笑容

Nothing else matters

沒有什麼事情比妳的笑容還重要

Cos' your're everything to me

因為妳是我的全部

You're everything to me.

妳就是我的唯一

 

Can you tell me where I'm going

妳可以為我指引方向嗎

Tell me what comes next

告訴我接下來會發生什麼事情

Cos' I know that it's not over

因為我知道,我們之間還沒結束

Haven't even started yet

我們連開始都還沒有呢

I just want to get there

我只想抵達彼岸

But I hope it's not too late

但我希望我不會太遲

Cos' the closer I'm getting

因為當我越接近之時

The more I felt the weight

我越覺得沉重

 

Let's take a breath

讓我們再好好大口喘氣

Take our time

花點時間

Figure this all out

把我們的關係好好釐清

 

I got lost inside what I thought I need

我迷失了,我竟忘了我想要我需要的是什麼

But I undestand now

但我現在終於想通了

 

Cos' I dont need the sunlight

因為我不需要那些鎂光燈

Shining on my face

照在我的臉上

And I don't need perfection

我無需天天完美

To have a perfect day

為的只是要有完美的一天

I just want to see you happy

我只想看到妳開心的樣子

A smile on your face

那完美的笑容

Nothing else matters

沒有什麼事情比妳的笑容還重要

Cos' your're everything to me

因為妳是我的全部

 

All that I thought I want is not I really need

所有我想的我要的,原來都不是我真正需要的

 

You're right here in front of me

我所需要的原來就是站在我面前的妳

 

No,  I dont need the sunlight

我不需要那些鎂光燈

Shining on my face

照在我的臉上

 

And I don't need perfection

我無需天天完美

To have a perfect day

為的只是要有完美的一天

I just want to see you happy

我只想看到你開心的樣子

A smile on your face

妳那完美的笑容

Nothing else matters

沒有什麼事情比妳的笑容還重要

No nothing else matters

沒有什麼事情比妳還重要

 

Cos' I dont need the sunlight

因為我不需要那些鎂光燈

Shining on my face

照在我的臉上

And I don't need perfection

我無需天天完美

To have a perfect day

為的只是要有完美的一天

I just want to see you happy

我只想看到妳開心的樣子

A smile on your face

妳那完美的笑容

Nothing else matters

沒有什麼事情比妳的笑容還重要

No nothing else matters

沒有什麼事情比妳還重要

 

Yeah  I dont need the sunlight

對呀,我不需要那些鎂光燈

Shining on my face

照在我的臉上

And I don't need perfection

我無需天天完美

To have a perfect day

為的只是要有完美的一天

I just want to see you happy

我只想看到妳開心的樣子

A smile on your face

妳那完美的笑容

Nothing else matters

沒有什麼事情比妳的笑容還重要

Cos' your're everything to me

因為妳是我的全部

 

Your're everything to me

因為妳是我的唯一


 

 

短評:

這首歌事前西城男孩Shane Filan單飛後的第一首歌,他一改過去在西城男孩裡的樂風,變成較為輕快卻又不失原有的抒情風格

在單飛後,再度回歸家庭生活,生活的現實殘酷地擺在他眼前

他面臨到的是投資的失利,以及破產的可能性

於是他又再度回到音樂與妻子的懷抱

懷念起過往她們倆的感情並細細品味著

在歌曲中,輕快的合聲加上爽朗的合聲以及最後不斷重複的字句

將他們愉快的感情及交往的喜悅意象化

堪稱是Shane Filan 單飛後的代表作

arrow
arrow

    譯文大賞 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()